YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÖNEMLİ, YORUM BIRAKMAYI UNUTMAYIN...

8 Ağustos 2010

BABA EVİ (TARİHİ KEMALİYE EVLERİ)


Kemaliye'de babamların (eşimin babası)evinde kaldık. Çocukken hayalini kurduğu eve 15 sene önce kavuşmuş babam sonra da içini aslına uygun restore etmeye çalışmış. Şuan sadece orta kat kullanımda.

Ev eskiden derebeyi konağı diye biliniyormuş...


Evde iki büyük salon var.Eskiden haremlik ve selamlık olarak kullanılıyormuş. İki odanın da kapılarında daha önce ev kapılarında bahsettiğim tokmaklardan var(kadınların ve erkeklerin ayrı ayrı kullandıkları)

haremlik

selamlık


Eskiden her odada bulunan banyo aslında ilerlemenin bir yanılsama olduğunu gösteriyor bize. Bu dolap gibi görünen şey aslında misafirler için tasarlanmış bir banyo !

Evde kiler ve mutfak dışında kalabalık misafirlere davet verirken kullanılan "kazanlık" denen bir yapı var. Bahçede büyük bir mutfak:) Şimdi içini kullanmadıkları için dışarıdan bir fotoğrafını koyuyorum.

kazanlık


evde en çok dikkatimi çeken şeylerden biri holü oldu. "rıhtım" denen bu holün tabanı taşlarla döşenmiş


Evin yenilenen ön kapısı

ve tarihi arka kapısı...

evin arka bahçesinden fırat nehrinin görünüşü

Evin cumbalı kısmının dışarıdan görünüşü

bu evle ilgili yorumlarınızı merakla bekliyorum.
fotoğrafların büyük hali için üzerlerine tıklayınız

10 yorum:

uğurböceği dedi ki...

süpermiş.tam filmlik .severim böyle evleri ama temizliği zordur.

Nedret dedi ki...

Ev mi ayol o? Konak resmen. Yenileyip korumaları fevkalâde. Tebrikler onlara. Memleketimizin kıymetini bilen insanların olması ne güzel. Varlıklarının restorasyona izin vermesi sayesinde tabii. Çoğu insanın baba evi çürüyüp gidiyor. Hele vakıflar el koyduysa kesin çürüyor.

Betül dedi ki...

Bide türkler geri derler sefikler. Sefik avrupalilar diskilarini camdan caddeye atarken toplu havuza banyoya giderken, atalarimiz misafirin odasina bile banyo yapmislar simdiyse asil sefikler bizim türklerki avrupaliya heves edip dururlar. Elindeki bilgiyi dogru degerlendirmedigi icin bu hale geldiya türkler. Kiymetsizlere heves edip kiymetsizlendirdiler bizi. Yahudilerin biraktigi altinlarla zenginlesti avrupa vede bas cekti. Nerdesin osmanli neredesin torunlarin kiymetli bilgileri kullanamadi.

Modavesaire dedi ki...

woooww.. şok şok şok .. yani tek kelimeyle şok oldum. muhteşem bi ev ( ev değil, konak, tarih, merak uyandıran düşündüren bi malikane)
babanız adına sevindim ne güzel bi hayal kurmuş ve ulaşmış..
ayrıca bu ülkemiz için de sevindim, tarihine sahip çıkan onu yaşama kazandıran bi vatandaşı var..
sevgiler..

yenigelinceyizi dedi ki...

çok güzel tam hayalimde ev .bide oturma odasında odanın tam ortasında küçük bir havuz ve su seside olsaydı size kalmaya gelirdik:)))
çok güzel nice günlerde sağlıkla sevdikleriyle otursunlar inşallah

Unknown dedi ki...

değerli yorumlarınız için teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

ev süper zaten büyük evleri çok severim..kapılar banyo ve manzara muhteşem çok şanslısınız....

Adsız dedi ki...

Bu resimler için blogu takibe alacağım:))
Kendi özümüzdeki evlerin bu sakinliğini, dinginliğini ve huzurunu özlediğimi farkettim. Salondaki o kocaman sedirlerde(veya divanlarda)oturmak, pencereden dışarıyı seyretmek, hayal kurmak, kitap okumak ve bir çok şey yapmak vardı, şimdi!!

fatma

gez gör arpacık dedi ki...

Bayıldım ben bu konağa. Sırf şu "rıhtım"ı yakından görmek için sizinle tanışmalıyım.:))

Adsız dedi ki...

Resmen bayıldım. Bu yaz gittik Kemaliyeye, mutlaka görülmesi gereken güzelliklerimizden. Sokaklarda sular akıyordu, enfesti. Meşhur taş yoldan nasıl ölmeden geçtik, hala unutamam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...